Thursday, June 11, 2015

Walimatul Urus

MAC 2015

Genap setahun perkenalan. Atas permintaannya, kami bernikah pada 27 Mac 2015. Berwali dan dinikahkan sendiri oleh ayahanda saya selepas 5 bulan mengikat tali pertunangan. 25 Oktober 2014. Bertunang sempena 1 Muharram 1436H. Hijrah kami ke kehidupan yang lebih baik.

Kenapa Mac? Sebab sempena setahun perkenalan kami dan sempena tarikh lahir saya.

Kalau ditanya macam mana boleh tunang. Jangan tanya. Sebab saya sendiri tak tahu bagaimana saya boleh bertunang dengan dia. Dia sendiri pun tak pasti bagaimana kami bersetuju bertunang. Jodoh bila Allah dah ditetapkan, kita sendiri takkan sedar.

Inilah kali pertama kami bergambar. Kali pertama saya menyentuh tangnnya, menyalami tangannya yang sejuk sebab gementar. hehe. OK, memang saya ketawakan dia. Tak ada setitis pun air mata masa akad nikah tu. Bukan main semangat masa di lafaz akad nikah. hehe. Pakaikan gelang tangan sampai 15 minit. Dia cakap, dia dah berlatih awal. Memang saya gelakkan dia. haha.


No comments:

Post a Comment