Sunday, June 28, 2015

Hari Enam Puluh

Hari ni genap 60 hari abang pergi. :)
Tadi saya pergi basuh kereta, nampak sorang lelaki naik moto.
Dari belakang macam abang sebiji.
Cara dia bawa moto, topi keledar dia pakai.
Ya Allah. sayu sangat.
Sungguh saya rindu abang

Semalam tengok tv.
Entah filem apa ditayang.
Tunjuk couple tu honeymoon kat Cameron Highland.
Apa couple tu buat, macam kita masa tu.
Tengok TV dengan mak abang, saya cuba tahan air mata saat tu.
Sebak sangat.
Family abang semua ada masa tu sebab tunggu masa berbuka puasa.

Abang,
Saya memang Redha abang pergi saat hari kejadian lagi.
Tapi rasa rindu pada abang tu...
saya minta maaf.
Saya tak dapat tahan dan simpan.
Air mata saya tak pernah kering untuk abang.
Saya pun pelik. huhuhu

Abang,
Ayah saya tak sihat sekarang.
Saya risau.
Risau Allah ambil ayah balik dalam masa terdekat.
Bukan saya tak redha.
Saya redha kalau tu ketentuan Allah.
Cuma saya takut saya tak kuat.
Tak kuat nak hadapi.
Tapi..
Kalau terjadi juga, saya tak ada pilihan.
Saya kena kuat.
Sebab keluarga bergantung harap pada saya saja.
Dulu abang janji nak hadapi sama-sama.

Akhirnya...
Hari ini..
Saya masih sendiri..
Sendiri menahan rasa.
Sendiri menyelesaikan segalanya.
Saya dah biasa.

Abang,
Rindu saya pada abang tak pernah terpadam.
Tiap saat.
Sampai harap masa tidur dapat jumpa abang.
Tapi..
Allah tak bagi kot.
Tak apa,
Saya tetap bersangka baik dengan Allah.
Allah sayang abang.
Allah sayang saya.
Allah sayang kita.
Assalamualaikum. :)

No comments:

Post a Comment